De Euro V en Euro VI-normen bepalen de beperking van de schadelijke uitstoot van vrachtwagens en voertuigen voor stedelijk vervoer. In deze context installeerden de meeste Europese constructeurs systemen om de verontreiniging tegen te gaan aan de hand van de SCR-technologie.

Deze technologie zet stikstofoxiden om in waterdamp en onschadelijke stikstof dankzij het gebruik van AdBlue®.

Naargelang de verschillende toepassingen (leveringen, afvalophaling, stationaire motor, stop&go…) vertonen sommige voertuigen bij het gebruik van  AdBlue problemen met afzettingen vóór de SCR-katalysator. Dit leidt tot hoge reparatiekosten. De lage temperatuur van de uitlaatgassen en een minder aerodynamisch profiel van de uitlaat werken het ontstaan van deze aanslag in de hand

 

diaxol.png

 

DIAXOL: een innovatief product, ontwikkeld door het onderzoekscentrum van TOTAL

  • Diaxol vermindert aanzienlijk het risico op de vorming van cyaanzuurkristallen in de SCR-systemen dankzij een exclusieve Total-formule.
  • Diaxol voorkomt door een betere verstuiving van het product en de homogenisering met de uitlaatgassen het ontstaan van afzettingen.

‘Keep clean’-effect in plaats van ‘clean up’-effect:

 

diaxol1.png

 

 

In een notendop :

  • Diaxol voorkomt de vorming van afzettingen, zodat de SCR-systemen optimaal werken   
  • Optimaal en onbeperkt inzetten van voertuigen, voor welk gebruik ook
    • De garantie van een performant en bedrijfsklaar voertuigenpark.
    • Minder risico op stilstand van het voertuigenpark.
    • Optimalisering + verlaging van de onderhoudskosten.
  • Diaxol heeft geen curatieve maar preventieve werking: bij voorkeur te gebruiken van bij het in dienst nemen van de voertuigen.
  • Diaxol is ISO 22241-conform