Dankzij uw Total Club-kaart die beschikbaar is in uw tankstation, kunt u 24 uur per dag en 7 dagen per week gratis hulp krijgen in België en in 35 Europese landen.

wat is Total ASSISTANCE?

Hieronder vindt u alle informatie over de Total Assistance-service.

Welke pannes worden gedekt?

  • Volledige dekking: pech, ongeval, lekke band, belangrijke problemen, benzinetekort, brandstofmist, vandalisme, diefstal.
  • Gratis slepen van uw voertuig naar de dichtstbijzijnde garage
  • Vervangwagen gedurende 24 uur, als het voertuig niet onmiddellijk kan worden gerepareerd
  • Reserveonderdelen, brandstof, olie, reparatiekosten, arbeidsloon en onderdelenvoorraden blijven de verantwoordelijkheid van de begunstigde.

Hoe kunt u genieten van Total Assistance?

  • Vraag uw Total Club-kaart in een Total tankstation-winkel. Het is gratis en zonder verplichtingen!
  • Registreer uw Total Club-kaart en controleer de Total Assistance-optie wanneer u zich registreert om uw registratie te valideren (informatie over het plaatnummer van het gedekte voertuig)
  • Validatie van uw tankbeurt: minimaal 25 liter voor auto's, minimaal 8L voor motorfietsen (of Smart). Het volledige bedrag moet op uw Total Club-kaart worden geregistreerd. Presenteer uw kaart aan de kassa of plaats deze op de buiten terminal als deze de optie heeft..
  • Hulp nodig bij een reparatie? Bel +32 2 288 33 22 (het aantal interventies is beperkt tot 2 per jaar, vanaf de eerste interventie)

In geval van panne: +32 2 288 33 22

Wat moet u doen?

Als u bent geregistreerd voor "Total Assistance", geen probleem.

  • Bel het nummer +32 2 288 33 22
  • Kies taal: 1. Nederlands 2. Frans
  • Kies optie 1 "u bent niet bereikbaar en wilt door TOTAL Assistance worden gerepareerd"
  • Vermeld uw plaatnummer en uw TOTAL CLUB-kaartnummer
  • Toon uw TOTAL CLUB-kaart bij de supermarkt op het moment van de interventie

Veelgestelde vragen Total assitance

Als ik pech heb, naar welk nummer dien ik dan te bellen om contact op te nemen met Total Assistance?

U kunt steeds terecht op het nummer +32 2 288 33 22 (optie 1 na de taalkeuze) in geval van panne in België of in het buitenland. Dit nummer is ook op de keerzijde van uw Total Club kaart vermeld. Meld uw kaartnummer en uw plaatnummer aan de operator.

Hoe kan ik me inschrijven voor Total Assistance ?

U dient een tankbeurt van minimum 25L voor wagens of 8L voor motos en Smart te valideren. De geldigheidsduur zal verlengd worden vanaf de dag na de tankbeurt voor en periode van 3 weken. De geldigheidsduur wordt niet cumulatief verlengd. De nieuwe geldigheidsduur begint de dag na de validatie.

Welke voertuigen zijn gedekt door Total Assistance?

Wagens, moto's, bestelwagens, busjes en motorhomes van max. 3,5 ton, evenals caravans of aanhangwagens van minder dan 1,5 ton die door het gedekte voertuig op het ogenblik van het ongeval worden getrokken. Truckchauffeurs die een 9924 Total Club kaart kunnen van de Total Assistance niet genieten.

Wat is gedekt door Total Assistance ?

Een volledige dekking, een gratis takeling van uw wagen naar de dichtstbijzijnde garage (maximum 20 km) en een vervangwagen gedurende 24 uur, als het voertuig niet onmiddellijk kan worden hersteld. Het aantal interventies is beperkt tot 2 per jaar (vanaf de eerste interventie).

Ik ben ingeschreven op Total Assistance, ik sta in panne en men vindt mij niet terug in de database.

Heeft u een geldige tankbeurt van minimum 25 L of 8 L voor de motos en Smart gevalideerd om de dekking van Total Assistance te verlengen? Is uw nummerplaat goed geregistreerd op uw account? Bent u ingeschreven op Total Assistance? Als u ja kan antwoorden op alle vragen, neem dan contact op met het callcenter : +32 2 288 33 22 - optie 2 na taalkeuze.

Ik tank in een onbemand station. Hoe kan ik dan van Total Assistance gebruik maken ?

Voor Total Assistance is het noodzakelijk uw tankbeurten op de getrouwheidskaart te laten registreren. Presenteer uw kaart aan de kassa of plaats deze op de buiten terminal als deze de optie heeft.

Ik heb wel getankt maar mijn tankbeurt niet op de kaart kunnen laten registreren. Ben ik nu gedekt door Total Assistance ?

Het is belangrijk het ticket van de geldige tankbeurt die u recht zou geven op dekking bij te houden. Dit betreft enkel tankbeurten uitgevoerd buiten de openingsuren van het station. Dit ticket kan trouwens tot 30 dagen na de tankbeurt op uw getrouwheidskaart geregistreerd worden. Staat u in panne, dan kan u zich laten depanneren door eerst het Touring lidgeld te betalen. Dit bedrag kan u later terugvorderen door het geldige ticketbewijs van tanken voor te leggen.

Is Total Assistance ook geldig na tankbeurten in het buitenland?

De dekking Total Assistance kan alleen maar verlengd worden na tankbeurten in Luxemburg en België. Het getrouwheidsprogramma en de Total Assistance zijn niet geldig in andere landen.

Als ik tank in Luxemburg met een Belgische kaart of omgekeerd, ben ik dan gedekt?

Total Assistance geeft ook bijstand na tankbeurten die in Luxemburg geregistreerd zijn. U kunt de punten niet sparen, alleen de pechverhelping zal verlengd worden.

Waar kan ik het einde van mijn geldigheidsduur raadplegen?

Bij het inschrijven dient u aan te vinken dat u e-mails van Total wenst krijgen. 3 dagen vóór het einde van de dekking zal u een verwittigingsmail ontvangen. Via de Total Service App kan u ook de datum van het einde van de geldigheidsduur raadplegen. Meer informatie.

Ik heb geen antwoord op mijn vraag gevonden. Wat kan ik doen?

Neem contact met het callcenter op + 32 2 288 33 22 en kies optie 2 na de taalkeuze om verdere inlichtingen te krijgen.